Wyświetlanie bitmapy na ekranie VGA
Zadanie: Zaprogramować układ FPGA tak,
aby wyświetlał obraz z pamięci
RAM umieszczonej na płytce na ekran VGA. Obraz w standardowym formacie
Windows Bitmap (BMP) jest ładowany do pamięci RAM z komputera PC.
Do wyświetlenia należy wykorzystać nieskompresowaną bitmapę o
rozmiarach 256x250 pixeli (tj. 250 linii po 256 pixeli)
o 16 kolorach ze standardową paletą kolorów Windows.
Tutaj znajduje się przykładowy plik "bmp",
który na monitorze powinien wyglądać następująco:

Proszę przeczytać informacje dodatkowe:
Plik ucf do zadania, płytka XS40, układ XC4010XL PC84:
net clk loc=p13;
net rst loc=p44;
net data<0> loc=p41;
net data<1> loc=p40;
net data<2> loc=p39;
net data<3> loc=p38;
net data<4> loc=p35;
net data<5> loc=p81;
net data<6> loc=p80;
net data<7> loc=p10;
net address<0> loc=p3;
net address<1> loc=p4;
net address<2> loc=p5;
net address<3> loc=p78;
net address<4> loc=p79;
net address<5> loc=p82;
net address<6> loc=p83;
net address<7> loc=p84;
net address<8> loc=p59;
net address<9> loc=p57;
net address<10> loc=p51;
net address<11> loc=p56;
net address<12> loc=p50;
net address<13> loc=p58;
net address<14> loc=p60;
net ceb loc=p65;
net web loc=p62;
net oeb loc=p61;
net rgb<0> loc=p25;
net rgb<1> loc=p26;
net rgb<2> loc=p24;
net rgb<3> loc=p20;
net rgb<4> loc=p23;
net rgb<5> loc=p18;
net hsyncb loc=p19;
net vsyncb loc=p67;
# disable CPU:
net cpu_rst loc=p36;
Dodatkowe informacje - Generowanie sygnału VGA