Projekt gry strategicznej Charakterystyka Nazwa: Typ gry:gra strategiczna Liczba graczy: od 2 do 10 Gracze maj¥ do dyspozycji wsp¢ln¥ plansz© podzielon¥ na strefy. Pierwsza wersja zawiera 9 stref. Opis pojedynczej strefy: -zasoby(inne i z g¢ry ustalone dla danej strefy): drewno zˆoto ¾elazo Chc¥c wydobywa† zasoby ze strefy nale¾y mie† wcze˜niej zbudowany na niej zamek. -mo¾liwo˜ci zabudowy: budynki w tym: zamek(gl¢wna siedziba-baza) - czas budowy :100 robotniko-tur - zamek skˆada si© z: 10 j. drewna, 10 j. zˆota, 10 j. ¾elaza. Chc¥c zabudowa† stref© nale¾y by† na niej jako jedyny gracz z robotnikami, wychodz¥c ze strefy podczas budowy przerywamy j¥, trac¥c zainwestowany budulec (zostaje on na polu). Ka¾dy kto samotnie wejdzie na stref© koäczy niedokoäczon¥ budow© o ile ma budulec. -ludzie: wojska. robotnicy. Obecno˜† na strefie wi©cej ni¾ jednego wojska powoduje wszcz©cie walki. Gracz ma mo¾liwo˜† obejrzenia strefy pod warunkiem obecno˜ci na niej swoich wojsk. Wojska: Ka¾dy gracz ma do swojej dyspozycji ludzi. Na pocz¥tku gry ka¾dy ma: 1 - czˆowiek 1 - robotnik 1 - broni¥cy 1 - atakuj¥cy Tworzenie jednostek specjalnych: - robotnik - 1 drewno - atakuj¥cy - 1 ¾elazo i 1 zˆoto - broni¥cy - 1 drewno i 1 ¾elazo Jednostki mo¾na tworzy† tylko w zamku. Zasoby: Na pocz¥tku gry ka¾dy ma: 20 j drewna 20 j ¾elaza 20 j zˆota Mo¾liwo˜ci graczy: przesuwanie wojsk: - tylko pomi©dzy s¥siaduj¥cymi strefami. - razem z przesuni©ciem si© ostatniej jednostki przesuwaj¥ si© zasoby. - minimalna jednostka przesuni©cia to 1 czˆowiek. - po opuszczeniu pola przez wszystkich ludzi jest ono gotowe do zaj©cia przez dowolnego gracza. zmiana charakteru ludzi: - tylko w zamku, - tylko ze zwykˆego czˆowieka, - maj¥ okre˜lon¥ ilo˜† zasob¢w. Ogl¥danie zawarto˜ci pola: - o ile s¥ tam wojska. Rzeczy dziej¥ce si© automatycznie: - Budowa zamku na strefie: - o ile jest to jedyny gracz na strefie (nie ma wojny). - nie ma tam ju¾ zbudowanego zamku. - posiada si© budulec. - Walka na strefie: - obecno˜† co najmniej dw¢ch wojsk r¢¾nych graczy na jednej strefie. - przegranie walki to stracenie wszystkich jednostek na polu. - wygrywaj¥cy przejmuje zasoby stracone przez przegranego. - Wydobywanie zasob¢w: - zamek na strefie. - co najmniej 1 robotnik - nie ma innych graczy na strefie (nie ma wojny). - pr©dko˜†: 1 zas¢b ka¾dego rodzaju = 10 roboczo-tur - Rozmna¾anie si©: - zamek na strefie. - nie ma innych graczy na strefie (nie ma wojny). - pr©dko˜†: 1 czˆowiek = 50 turo-ludzi. Wewn©trzna specyfikacja gry: - Po starcie j¥dra i rejestracji graczy rozpoczyna si© gra. - Po twardym odˆ¥czeniu si© gracza, znikaj¥ jego ludzie i wydobyte zasoby. - Klient wysyˆa komunikaty gdy: - gracz chce przesun¥c wojska. - gracz chce zmieni† charakter ludzi. - gracz chce zobaczy† pole. - nic si© nie dzieje ( komunikat pusty ) - J¥dro wysyˆa komunikaty gdy - zostanie zakoäczona automatyczna czynno˜†: - zostaˆ zbudowany zamek na danej strefie - urodzenia czˆowieka - wydobycia jednostki zˆo¾a - wydobycie wszystkich jednostek z danej strefy - wygrania lub przegrania walki(stracenie/uzyskanie zasobow) - zostanie rozpocz©ta automatyczna czynno˜†: - budowanie zamku - rozpocz©cie walki (konflikt) - w trakcie automatycznej czynno˜ci: - budowania zamku - zabijania czˆowieka w trakcie walki - potwierdzenia/odrzucenia: - przesuni©cia wojsk na inn¥ stref© - obejrzenia innej strefy - zmiany statusu czˆowieka - potwierdzenie pustego komunikatu Przebieg zdarzeä: Modul gracza: 1. Inicjacja. 2. Gˆ¢wna petla: 2.1 - odczytywanie zdarzen od uzytkownika 2.2 - wysylanie komunikat¢w do jadra ( w tym pustych ) 2.3 - czekanie na odpowied« 2.4 - obsluga odpowiedzi 2.4.1 - jezeli odpowid« na pusty komunikat to mo¾e zawiera† ona komunikat o wydarzeniu w j¥drze 2.5 - od˜wierzanie ekranu 3. Zakoäczenie. Moduˆ j¥dra: 1.Inicjacja 2.P©tla gˆ¢wna 2.1 -odczytanie komunikatu 2.2 -sprawdzenie rodzaju komunikatu 2.3 -przetworzenie komunikatu 2.4 -wysˆanie potwierdzenia do gracza 2.4 -zrealizowanie czynno˜ci automatycznych w ramach jednej tury 2.5 -zmiana statusu gracza, strefy, czynno˜ci w ramach jednej tury 2.6 - wysˆanie potwierdzenia zmiany stanu wykonywanej automatycznie czynno˜ci( jej zakoäczenia) atakuj¥cy broni¥cy robotnicy Specyfikacja wymagaä Ludzie charakteryzuj¥ si© odpowiednimi warto˜ciami ataku i obrony