Remote lab - problem z nagrywaniem (czarny ekran)
W czasie realizacji sprawozdania z zadania, może wystąpić problem z nagrywaniem wideo objawiający się jako „czarny ekran” (przykład poniżej).
Wspomniany problem występuje przy następującym scenariuszu:
- Użytkownik 1 skończył swoją pracę na komputerze X, po czym zamknął sesję RDP zamiast wylogować się (Sign out) z komputera.
- Użytkownik 2 loguje się na komputerze X – nowa sesja RDP (stara sesja Użytkownika 1)
Przywrócenie możliwości nagrywania na komputerze X w przypadku „czarnego ekranu” jest stosunkowo proste. Sprowadza się do następujących czynności:
- Wylogowanie się z komputera X
- Ponowne zalogowanie się na komputer X
Na poniższych rysunkach przedstawiono różnicę pomiędzy wylogowaniem się a zamknięciem sesji RDP.
Wylogowanie się (poprawnie):
Zamknięcie sesji RDP (niepoprawnie):
Przypominamy, że po każdym zakończeniu pracy należy wylogować się z używanego komputera. Problemy opisane powyżej wynikają z nie wykonania wspomnianej czynności przez niektórych studentów (a zatem nie korzystania ze zdalnych stanowisk zgodnie z instrukcją).