Remote lab - problem z nagrywaniem (czarny ekran)

W czasie realizacji sprawozdania z zadania, może wystąpić problem z nagrywaniem wideo objawiający się jako „czarny ekran” (przykład poniżej).

Wspomniany problem występuje przy następującym scenariuszu:

  • Użytkownik 1 skończył swoją pracę na komputerze X, po czym zamknął sesję RDP zamiast wylogować się (Sign out) z komputera.
  • Użytkownik 2 loguje się na komputerze X – nowa sesja RDP (stara sesja Użytkownika 1)

Przywrócenie możliwości nagrywania na komputerze X w przypadku „czarnego ekranu” jest stosunkowo proste. Sprowadza się do następujących czynności:

  • Wylogowanie się z komputera X
  • Ponowne zalogowanie się na komputer X

Na poniższych rysunkach przedstawiono różnicę pomiędzy wylogowaniem się a zamknięciem sesji RDP.

Wylogowanie się (poprawnie):

 

Zamknięcie sesji RDP (niepoprawnie):

 

Przypominamy, że po każdym zakończeniu pracy należy wylogować się z używanego komputera. Problemy opisane powyżej wynikają z nie wykonania wspomnianej czynności przez niektórych studentów (a zatem nie korzystania ze zdalnych stanowisk zgodnie z instrukcją).